fredag 7 januari 2011

Bamseväggmålning...



Idag tänkte jag visa väggmålningarna som jag har målat i min son Ludwigs rum. Först så började jag leta efter en Bamse målarbok för att få bra bilder, sen kopierade vi till OH-film och använde en OH-apparat för att se bilden på väggen. Färgerna jag använde är hobbyfärg utom Bamses bruna färg, den blandade dom ihop till mig i "byggbutiken" på andra sidan vägen. Jag målade konturerna först, och sen målade jag alla färger, vissa färger fick man måla typ 3gånger innan det täckte ordentligt..till sist så målade jag lite till på konturerna och så var det färdigt. Och JA, det tog jätte länge..det tar mycket längre tid än vad man tror när man börjar. Men resultatet blir väldigt bra och är väl uppskattat!:)


3 kommentarer:

  1. oj,man blir helt ordlös å får baby feber!

    SvaraRadera
  2. Jätte fint! :) Oj va ja sku ha vari glad om ja sku ha haft Bamse på min vägg när ja var liten! :)

    SvaraRadera